Nadja Enke

Nadja Enke

Research Fellow

Online Kommunikation
Zeppelinhaus
Nikolaistraße 27-29, Room 4.17
04109 Leipzig

Phone: +49 341 97-35765
Fax: +49 341 97-35049

Abstract

Nadja Enke is research associate and PhD candidate of the Junior Professor for Online Communications. Her research interests include: strategic communication of media organizations, social media Influencer, science communication and online and social media communication.



Professional career

  • since 08/2016
    Freelance Communication Consultant / Lecturer
  • since 01/2016
    Leipzig University, Online Communication Research Associate and PhD candidate for the Juniorprofessur Online Communication at the Institute of Communication and Media Studies
  • since 01/2016
    Leipzig University, University Communication Research Associate in the project "internet relaunch" at the department for University Communication
  • 05/2014 - 11/2014
    Henkel AG & Co. KGaA, Online Communications
  • How teenagers deal with paid influencer posts
    Borchers, Nils
    Duration: 01/2018 - 12/2018
    Funded by: Stiftungen Inland
    Involved organisational units of Leipzig University: Strategische Kommunikation
    show details
  • Management of influencer communication
    Borchers, Nils
    Duration: 05/2017 - 03/2019
    Funded by: Stiftungen Inland
    Involved organisational units of Leipzig University: Strategische Kommunikation
    show details
  • Wissenschafts- und Innovationskommunikation im Social Web. Wie Universitäten, außeruniversitäre Forschungseinrichtungen, Luft- und Raumfahrt sowie F&E-starke Unternehmen auf Facebook kommunizieren.
    Wolf, Cornelia Claudia
    Duration: 02/2016 - 09/2016
    Involved organisational units of Leipzig University: Online Kommunikation
    show details
  • Potenziale und Grenzen von Public-Value-Management-Ansätzen für die Konzeption und Untersuchung Strategischer Kommunikation
    Wolf, Cornelia Claudia
    Duration: 05/2019 - 12/2019
    Involved organisational units of Leipzig University: Online Kommunikation
    show details

more projects

  • Enke, N.; Borchers, N.
    Management strategischer Influencer-Kommunikation
    Universität Leipzig. Leipzig. 2018
    show details
  • Krömer, L.; Borchers, N.; Enke, N.
    Own the Follower: Wie lassen sich Influencer erfolgreich in den eigenen Unternehmenskanal einbinden? Eine Untersuchung anhand der YouTube-Kanäle deutscher Beauty-Unternehmen.
    In: Schach, A.; Lommatzsch, T. (Eds.)
    Wiesbaden: Springer Gabler. 2018. pp. 107-128
    show details
  • Enke, N.; Borchers, N.
    Von den Zielen zur Umsetzung: Planung, Organisation und Evaluation von Influencer-Kommunikation
    In: Schach, A.; Lommatzsch, T. (Eds.)
    Wiesbaden: Springer Gabler. 2018. pp. 177-200
    show details
  • Wolf, C. C.; Enke, N.
    Profilbildung durch Wissenschaftskommunikation im Social Web: Hochschulen und außeruniversitäre Forschungseinrichtungen verschenken Potenzial
    Wissenschaftsmanagement. 2016. pp. 22-25
    show details
  • Enke, N.; Borchers, N.
    Social Media Influencers in Strategic Communication: A Conceptual Framework for Strategic Social Media Influencer Communication
    International Journal of Strategic Communication. 2019. 13 (4). pp. 261-277
    show details

more publications