Profile
Professional career
- since 10/2024
- 03/2024 - 09/2024
- 03/2024 - 09/2024
- 01/2023 - 05/2023
- 11/2022 - 02/2023
- 08/2021 - 12/2022
- 10/2019 - 03/2021
- 08/2019 - 12/2020
Education
- 10/2020 - 12/2023
- 10/2016 - 12/2020
- Diruptions and Continuities - Interdisciplinary Perspectives on the Situation of German Studies and Related Disciplines in UkraineKetzer-Nöltge, AlmutDuration: 12/2022 – 05/2023Funded by: Stiftungen InlandInvolved organisational units of Leipzig University: Deutsch als Fremdsprache mit Schwerpunkt Didaktik/Methodik
- Teaching in teams - between promoting early career researchers and improving study conditionsSeyfarth, MichaelDuration: 09/2022 – 12/2022Funded by: SMWK Staatsministerium für Wissenschaft, Kultur und TourismusInvolved organisational units of Leipzig University: Deutsch als Fremdsprache mit Schwerpunkt Didaktik/Methodik
- Virtual Lab - Digital learning sites on the test benchKetzer-Nöltge, AlmutDuration: 10/2019 – 09/2020Funded by: BMBF Bundesministerium für Bildung und ForschungInvolved organisational units of Leipzig University: Deutsch als Fremdsprache mit Schwerpunkt Didaktik/Methodik
- #VirtualVisualsWolbergs, Julia Talea SophieDuration: 08/2021 – 12/2022Funded by: SMWK Staatsministerium für Wissenschaft, Kultur und TourismusInvolved organisational units of Leipzig University: Deutsch als Fremdsprache/Kulturstudien und ihre Didaktik; Institut für Alttestamentliche Wissenschaft
- Höfler, L.Rezensionen. Liesa Rühlmann: Race, Language, and Subjectivation: A Raciolinguistic Perspective on Schooling Experiences in Germany. Wiesbaden: Springer 2023Zeitschrift für Deutsch im Kontext von Mehrsprachigkeit. 2024. 40 (1-2). pp. 229–230.
- Nast, C.; Höfler, L.Raumdeutung(en). Leipzig-Connewitz in 360 GradIn: Wolbergs, J. T. S.; Magosch, C.; Zabel, R.; Nast, C. (Eds.)Perspektiven auf Kultur im Fach Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Festschrift für Claus Altmayer zum 65. Geburtstag. Tübingen: Stauffenburg. 2022. pp. 115–128.
- Gonnermann, L. C. C.; Wolbergs, J. T. S.; Höfler, L.Annotierte 360°-Bilder in Thinglink beim Erlernen von Unterrichtsplanung. Eine Design Based Research StudieVirtuelle und hybride Fremdsprachenlehre. Berlin: Frank&Timme. 2023. pp. 147–169.
-
Kulturstudien II (Bachelor DaF/Z)