Default Avatar

Stefanie Jung

Lecturer (LfbA)

English Language Teaching (ELT)
Geisteswissenschaftliches Zentrum
Beethovenstraße 15, Room 4303
04107 Leipzig

Phone: +49 341 97 - 37405

Professional career

  • since 09/2011
  • 09/2008 - 06/2010
  • 10/2003 - 05/2008
  • 02/2005 - 04/2005
  • 09/2002 - 05/2003
  • since 06/1997

Education

  • 10/2001 - 05/2008
  • 09/1991 - 07/1997
  • Jung, S.
    Sie stehen am falschen Grab
    In: Schenkel, E.; Hamouda, F. (Eds.)
    101 Briefe an Friedrich Nietzsche. Leipzig: Edition Hamouda. 2019. pp. 449–453.
    show details
  • Jung, S.
    Der sprachlose Fluss
    In: Schenkel, E.; Trepte, H.-C. (Eds.)
    Flüsse. Kultur und Literatur der Wasserwege. Leipzig: Edition Hamouda . 2015. pp. 21–24.
    show details
  • Jung, S.
    Wie aus dem Maulwurf ein Hamster wird. Wenn wir die Lebensläufe unserer Kinder wie unsere Flüsse begradigen
    In: Gentsch, G.; Tetzner, R.; Uhlig, M. (Eds.)
    Mythos Kind: Eine mythische und literarische Spurensuche. Leipzig: edition vulcanus . 2013. pp. 25–48.
    show details
  • Jung, S.
    Elmar Schenkel als akademischer Lehrer: Wie aus einem Satz eine Rettungsleine, eine Angelroute und ein Sprungseil werden kann
    In: Fleischhack, M.; Welz, S.; Ronthaler, J. (Eds.)
    Das Leben und die Seltsamen Abenteuer des Elmar Schenkel, aus Soest, Professor. Nicht von Ihm Selbst Verfasst. 1. Edition. Festschrift für Elmar Schenkel. Leipzig: Edition Hamouda. 2019. pp. 133–136.
    show details
  • Jung, S.
    TEACHING RIVERS. ENVIRONMENTAL LEARNING WITH ALICE OSWALD’S POEM DART IN A GREEN EFL-POETRY CLASSROOM
    ecozon@ . 2021. VOL. 12 (NO. 1 ). pp. 25–49.
    show details

more publications

  • Planning for the EFL Classroom (Primary and Secondary School)

  • • TEFL (Teaching English as a Foreign Language) – From Theory to Practice (Primary and Secondary School)

  • Literature, Culture and Media in the EFL Classroom (Secondary School)

  • Übung: Schulpraktische Studien II / III (SPS) und IV/V

  • That buzzing noise means something – Teaching Nature and Culture in the Primary Classroom