Profile
Abstract
* Chair of the professorship of didactics of computer science at University of Leipzig
* Coordinator of the initiative "M.I.T. schools in Saxony"
* Appointed member of the expert advisory board for the initiative "Digital School Saxony"
* teaching into teachers training of computer science at schools and high schools
* Teaching in the supplementary area of digitization in schools in Saxony
* Member of the GI group "Computer Science Education in Saxony and Thuringia (IBiSaTh)"
* Involved in the projects "UndiMeS", "PraxisdigitaliS", "SharKI"
* Scientific support for the development of the new generation of curricula for computer science at high schools, grammar schools, special needs schools
- SharKI - Shared Tasks as an innovative approach to implement AI and Big Data-based applications within universitiesPotthast, MartinDuration: 03/2021 – 02/2024Funded by: BMBF Bundesministerium für Bildung und ForschungInvolved organisational units of Leipzig University: Intelligent Language Technologies; Didaktik der Informatik
- PraxisdigitaliS - Praxis digital gestalten in SachsenGanguin, SonjaDuration: 03/2020 – 12/2023Funded by: BMBF Bundesministerium für Bildung und ForschungInvolved organisational units of Leipzig University: Sportdidaktik / Bewegungspädagogik; Fachdidaktik Geschichte; Didaktik des Englischen als Fremdsprache; Psychologie in Schule und Unterricht; Grundschuldidaktik Sachunterricht unter besonderer Berücksichtigung von Naturwissenschaft und Technik; Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation; Medienkompetenz und Aneignungsforschung; Biologiedidaktik; Zentrum für Lehrer:innenbildung und Schulforschung; Didaktik der Informatik
- "UndiMes - Unterrichten mit digitalen Medien in Sachsen, Teilvorhaben: Fachdidaktik"Schöneburg-Lehnert, SilviaDuration: 11/2019 – 07/2023Funded by: BMBF Bundesministerium für Bildung und ForschungInvolved organisational units of Leipzig University: Didaktik der Mathematik; Didaktik der Informatik
- Kießling, P.; Funke, F.; Hofmann, S.Designing Modular Teaching Scenarios for Conveying Conceptual Approaches of Artificial Intelligence Using the Example of Clustering and Artificial Neural NetworksICERI2023 Proceedings. Seville, Spain: IATED. 2023. pp. 3734–3739.DOI: 10.21125/iceri.2023
- Funke, F.; Erbsmehl, J.; Hofmann, S.; Kießling, P.Gestaltung von Verkehrssimulationen zur Abbildung von EntwicklungsprozessenIn: Hellmig, L.; Hennecke, M. (Eds.)Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.. 2023. pp. 259–268.
- Funke, F.; Hofmann, S.; Neubert, A.Planung und Umsetzung von E-Assessments zur Generierung von Rückmeldungen an Lernende und LehrendeIn: Ganguin, S.; Tiemann, H.; Glück, C.; Förster, A. (Eds.)Wiesbaden: Springer VS. 2023. p. 179.
- Funke, F.; Hofmann, S.ENHANCEMENTS FOR DIGITAL TEACHING - PREPARATION AND ADAPTATION OF COURSES FOR DIGITAL TEACHING AND LEARNING BASED ON THE MODULE "DIGITAL MEDIA IN SCHOOL"14th International Conference on Education and New Learning Technologies. Valencia, Spain: 2022. pp. 9449–9455.
- Hofmann, S.; Lehmann, M.Digitaler Informatikunterricht - Geht da noch was (mehr)?Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen. Bonn: Köllen. 2021. pp. 303–315.ISBN: 9783885797074